Tickets
Op deze pagina vind je alle informatie die je nodig hebt om online je ticket te bestellen
Toegangsprijzen
Hoe koop ik een ticket?
Hoe koop ik online een ticket zonder profiel?
- Klik hier op het woord ‘Programma’; er opent dan een nieuwe pagina waar bij je in de agenda van Filmhuis Bussum komt.
- Je vindt daar alle films die de komende week bij ons draaien en de tijden waarop ze gepland staan. Via de filters kun je naar jouw gewenste tijd en/of film navigeren. Liever een overzicht van alle films die er nu draaien? Klik dan rechts op de button ‘nu te zien’, wanneer je op die pagina op een poster klikt; kom je op de filmpagina. Onderaan die pagina kun je een tijdslot selecteren om direct een ticket voor te kopen.
- Heb je een film gevonden die je graag wil zien en een geschikt moment in onze agenda? Klik dan óf op de rode balk om meer over de film te lezen, óf op het tijdslot om direct een ticket te kopen. Wanneer je ervoor kiest om meer over de film te lezen, kun je vervolgens onderaan de pagina een tijdslot selecteren om een ticket voor te kopen.
- Kies het gewenste aantal tickets door op het getal 1 te klikken.
- Je ziet nu een zelfde aantal vakjes met de tekst "Normaal (….)". Klik op de vakjes en kies de gewenste ticketsoort (bijv. Normaal, Vriend, CJP).
- Klik op de gewenste stoelen.
- Klik op de groene knop "In mandje" en je krijgt een overzicht van jouw bestelling.
- Vul twee keer je e-mailadres in en klik op de groene knop “Bestelling bevestigen”. Rond daarna de betaling af.
- De e-tickets worden na een geslaagde betaling binnen een kwartier naar je e-mailadres gestuurd.
Ik heb een profiel, hoe koop ik online tickets?
- Klik hier op het woord ‘Programma’; er opent dan een nieuwe pagina waar bij je in de agenda van Filmhuis Bussum komt.
- Je vindt daar alle films die de komende week bij ons draaien en de tijden waarop ze gepland staan. Via de filters kun je naar jouw gewenste tijd en/of film navigeren. Liever een overzicht van alle films die er nu draaien? Klik dan rechts op de button ‘nu te zien’, wanneer je op die pagina op een poster klikt; kom je op de filmpagina. Onderaan die pagina kun je een tijdslot selecteren om direct een ticket voor te kopen.
- Heb je een film gevonden die je graag wil zien en een geschikt moment in onze agenda? Klik dan óf op de rode balk om meer over de film te lezen, óf op het tijdslot om direct een ticket te kopen. Wanneer je ervoor kiest om meer over de film te lezen, kun je vervolgens onderaan de pagina een tijdslot selecteren om een ticket voor te kopen.
- Klik rechtsboven “Mijn profiel(inloggen)” en log in met jouw e-mailadres en wachtwoord.
- Kies het gewenste aantal tickets door op het getal 1 te klikken. Je ziet nu een zelfde aantal vakjes met de tekst "Normaal (….)".
- Klik op de vakjes en kies de gewenste ticketsoort (bijv. Normaal, Vriend, CJP, Cineville).
- Klik op de gewenste stoelen.
- Klik op de groene knop "In mandje" en je krijgt een overzicht van je bestelling.
- Klik op de groene knop “Bestelling bevestigen” en rond de betaling af.
- De e-tickets worden na een geslaagde betaling binnen een kwartier naar je e-mailadres gestuurd.
Ik wil mijn e-ticket annuleren of omruilen.
Tickets kunnen niet geretourneerd worden. In uitzonderingsgevallen kan een ticket tot uiterlijk 24 uur voor aanvang van de voorstelling worden teruggeboekt. Je ontvangt dan een tegoedbon, die je kunt inzetten voor een andere voorstelling. We berekenen hiervoor € 1,00 administratiekosten per ticket. Een verzoek hiervoor kun je mailen naar kassa@filmhuisbussum.nl.
Waarom kan ik bij het kopen van tickets geen stoel(en) kiezen?
Er kan sprake zijn van een zaalwissel waarbij de placering moest worden losgelaten. Het kan ook zijn dat je internetbrowser de software van het kaartverkoopsysteem niet ondersteunt. Gebruik bij voorkeur de meest recente versie van Chrome, Microsoft Edge of Firefox.
Ik heb mijn e-ticket op mijn smartphone staan, kan ik mijn telefoon als toegangsbewijs gebruiken?
Je kunt je e-ticket aanbieden op je smartphone, dat heeft zelfs onze voorkeur.
Ik heb mijn e-ticket niet ontvangen.
Heb je na een kwartier nog geen mailbericht met het e-ticket ontvangen:
- Controleer of de mail misschien in de spambox (ongewenste mail) terecht is gekomen (je kan dat voorkomen door de mail te markeren als 'vertrouwd').
- Controleer of jouw mailbox misschien vol is, want dan kan de e-mail niet worden afgeleverd.
- Controleer of je bij aankoop gebruik hebt gemaakt van het juiste e-mailadres.
Mocht je het e-ticket niet gevonden hebben, meld je dan voor aanvang bij de kassa. Met het bestelnummer (dat staat ook op het bankafschrift) of jouw naam of e-mailadres kan de kassamedewerker de tickets voor je afdrukken. Je kan ook per e-mail contact met ons opnemen.
Hoe verwijder ik overbodige e-tickets uit het winkelmandje?
Klik rechtsboven in het blauw omlijnde kader op ‘winkelmandje’. Je ziet dan de totale inhoud van je winkelmandje. Je kan per film de tickets verwijderen door op ‘Verwijderen’ te klikken. Vervolgens kun je de bestelling bevestigen of verder winkelen.
Ik ben mijn e-ticket kwijt, wat kan ik doen?
Mail naar kassa@filmhuisbussum.nl of kom ruim voor de voorstelling naar de kassa tijdens de kassa-openingstijden.
Ik heb geen printer en kan daarom mijn e-ticket niet afdrukken.
Het is voldoende om je e-ticket op je smartphone te laten scannen. Als dat niet mogelijk is, meld je je bij de kassa. Met het bestelnummer (of naam of e-mailadres) kan de kassamedewerker het e-ticket voor je afdrukken.
Mijn aankoop is mislukt. Waarom kan ik niet opnieuw dezelfde stoelen kopen?
Het duurt even (maximaal een uur) voordat de plaatsen uit de mislukte aankoop door het systeem vrijgegeven worden. Pas als de stoelen weer groen zijn kunnen ze opnieuw gekozen worden.
Mijn IDEAL-betaling is mislukt. Wat moet ik doen?
Controleer allereerst in je bankafschriften of de afschrijving inderdaad niet is gedaan. Onze ervaring is dat de melding vaak onterecht wordt gegeven en dat er wel degelijk geld is afgeschreven en dat je de kaartjes binnen een kwartier in de mailbox vindt. In de overige gevallen betreft het meestal een tijdelijke storing bij iDEAL. Het duurt hooguit een uur voordat de bestelling wordt verwijderd uit ons systeem. Je kunt daarna opnieuw tickets kopen.
Profiel
Hoe maak ik een profiel aan?
- Navigeer naar: tickets.filmhuisbussum.nl/agenda.php
- Klik rechtsboven op "Profiel aanmaken".
- Vul jouw e-mailadres en een wachtwoord in.
- Klik op de groene knop "Verder".
- Je ontvangt een mailtje waarmee je jouw profiel kan activeren. Klik hiervoor op de link in de mail. Doe dit uiterlijk binnen 24 uur, anders vervalt je profiel. Je kan het profiel daarna opnieuw aanmaken.
- Nadat je jouw profiel hebt geactiveerd kan je met jouw e-mailadres en wachtwoord inloggen.
Wat zijn de voordelen van een profiel?
Ook zonder een profiel kun je e-tickets kopen, maar een profiel biedt de volgende voordelen:
- De aankoop van e-tickets gaat sneller, omdat je minder gegevens hoeft in te vullen en te bevestigen.
- Je hebt toegang tot je bestelhistorie, zodat je een overzicht hebt van alle e-tickets die je online hebt gekocht.
- Je kunt je e-tickets in jouw bestelhistorie via 'Details/e-tickets opvragen' nogmaals laten toezenden, mocht de eerste e-mail niet (meer) in je mailbox zitten.
- Ben je Vriend en ga je vaak met anderen naar de film die ook een Vriendenpas hebben? Dan kun je online ook voor hen e-tickets kopen. Daarbij worden de Vriendenpasgegevens van hen in jouw account bewaard, zodat je een volgende keer deze gegevens niet hoeft op te zoeken.
Ik ontvang geen bevestigingsmail van mijn profiel.
De mail kan nog komen, het versturen ervan duurt maximaal een kwartier. De mail kan in de spambox van je mailprogramma terecht zijn gekomen. Geef in je mailprogramma aan, dat mail van filmhuisbussum.nl altijd te vertrouwen is (rechtermuisknop). Heb je meerdere mailboxen? Controleer of je de juiste mailbox hebt geopend. Heb je geen typefout gemaakt bij het invoeren van je e-mailadres? Mocht je na deze controles de e-mail niet gevonden hebben, stuur dan een e-mail naar kassa@filmhuisbussum.nl
Hoe kan ik mijn profiel aanpassen?
Navigeer naar https://tickets.filmhuisbussum.nl/profiles/login.php?referer=%2Fprofiles%2Foverview.php%3F en log in. Klik op je naam of op het poppetje en kies voor "Mijn Profiel". Op de profielpagina kan je een aantal gegevens aanpassen.
Ik ben mijn wachtwoord van mijn profiel vergeten, wat moet ik doen?
- Navigeer naar https://tickets.filmhuisbussum.nl/profiles/reset_password.php
- Vul je e-mailadres in, dat je hebt gebruikt om je profiel aan te maken.
- Je krijgt dan een e-mail met een nieuw wachtwoord. Meestal is dat een moeilijk te onthouden wachtwoord; dat kan je -eenmaal ingelogd- direct aanpassen.
Tickets kopen als Vriend
Hoe koop ik met mijn Vriendenpas twee e-tickets met korting?
- Klik hier op het woord ‘Programma’; er opent dan een nieuwe pagina waar bij je in de agenda van Filmhuis Bussum komt.
- Je komt dan in de agenda van Filmhuis Bussum. Je vindt daar alle films die de komende week bij ons draaien en de tijden waarop ze gepland staan. Via de filters kun je naar jouw gewenste tijd en/of film navigeren. Liever een overzicht van alle films die er nu draaien? Klik dan rechts op de button ‘nu te zien’, wanneer je op die pagina op een poster klikt; kom je op de filmpagina. Onderaan die pagina kun je een tijdslot selecteren om direct een ticket voor te kopen.
- Heb je een film gevonden die je graag wil zien en een geschikt moment in onze agenda? Klik dan óf op de rode balk om meer over de film te lezen, óf op het tijdslot om direct een ticket te kopen. Wanneer je ervoor kiest om meer over de film te lezen, kun je vervolgens onderaan de pagina een tijdslot selecteren om een ticket voor te kopen.
- Als je een profiel hebt, log je eerst in. Klik rechtsboven “Mijn profiel(inloggen)” en log in met jouw e-mailadres en wachtwoord.
- Kies het gewenste aantal tickets door op het getal 1 (of meer) te klikken. Je kunt per Vriendenpas twee Vriendentickets kopen. Je kunt dus ook voor andere Vriendenpashouders Vriendentickets kopen.
- Je ziet nu een zelfde aantal vakjes met de tekst "Normaal (….)". Klik op de vakjes en kies de gewenste ticketsoort per ticket dat je wil bestellen.
- Als je Vriendentickets wilt kopen, vraagt ons systeem de gegevens van de andere pashouder(s), je pasnummer vind je op je pas.
- Heb je een profiel, dan worden de gegevens van de andere Vriendenpashouder(s) in je profiel bewaard.
- Rond de bestelling en betaling af.
Tickets kopen met bonnen
Hoe kan ik met een cadeaubon of tegoedbon online e-tickets kopen?
- Klik hier op het woord ‘Programma’; er opent dan een nieuwe pagina waar bij je in de agenda van Filmhuis Bussum komt.
- Je vindt daar alle films die de komende week bij ons draaien en de tijden waarop ze gepland staan. Via de filters kun je naar jouw gewenste tijd en/of film navigeren. Liever een overzicht van alle films die er nu draaien? Klik dan rechts op de button ‘nu te zien’, wanneer je op die pagina op een poster klikt; kom je op de filmpagina. Onderaan die pagina kun je een tijdslot selecteren om direct een ticket voor te kopen.
- Heb je een film gevonden die je graag wil zien en een geschikt moment in onze agenda? Klik dan óf op de rode balk om meer over de film te lezen, óf op het tijdslot om direct een ticket te kopen. Wanneer je ervoor kiest om meer over de film te lezen, kun je vervolgens onderaan de pagina een tijdslot selecteren om een ticket voor te kopen.
- Kies het gewenste aantal ticket door op het getal 1 te klikken.
- Je ziet nu een zelfde aantal vakjes met de tekst "Normaal (….)". Klik op de vakjes en kies de gewenste ticketsoort (bijv. Normaal, Vriend, CJP).
- Klik op de gewenste stoelen.
- Klik op de groene knop “In mandje”, Je krijgt een overzicht van jouw bestelling èn je krijgt de mogelijkheid om de kortingscodes van de cadeau- of tegoedbon in te vullen.
- Op onze cadeau- en tegoedbonnen vind je een kortingscode (drie keer vier karakters gescheiden door verbindingsstreepjes). Je voert de code in en klikt op activeren. Nadat je op “activeren” hebt geklikt, kan je eventueel een tweede code invoeren. Als het totaalbedrag van de tickets lager is dan de totale waarde van de bonnen krijg je samen met de ticket een nieuwe kortingscode toegestuurd. Als het totaalbedrag van de ticket hoger is dan de totale waarde van de bonnen moet je met iDEAL het bedrag aanvullen.
- Accordeer onze voorwaarden en klik op de groene knop “Bestelling bevestigen”.
- Rond indien nodig de betaling af.
- Je kunt de tickets downloaden. Ze worden ook per mail naar het door jou opgegeven e-mailadres gestuurd.
Hoe kan ik met vrijkaartjes online e-tickets kopen?
- Klik hier op het woord ‘Programma’; er opent dan een nieuwe pagina waar bij je in de agenda van Filmhuis Bussum komt.
- Je vindt daar alle films die de komende week bij ons draaien en de tijden waarop ze gepland staan. Via de filters kun je naar jouw gewenste tijd en/of film navigeren. Liever een overzicht van alle films die er nu draaien? Klik dan rechts op de button ‘nu te zien’, wanneer je op die pagina op een poster klikt; kom je op de filmpagina. Onderaan die pagina kun je een tijdslot selecteren om direct een ticket voor te kopen.
- Heb je een film gevonden die je graag wil zien en een geschikt moment in onze agenda? Klik dan óf op de rode balk om meer over de film te lezen, óf op het tijdslot om direct een ticket te kopen. Wanneer je ervoor kiest om meer over de film te lezen, kun je vervolgens onderaan de pagina een tijdslot selecteren om een ticket voor te kopen.
- Geef voor elke ticket aan, wat voor kaartsoort je wilt kopen (standaard is dat ‘normaal’, in dit geval kies je voor ‘vrijkaartmetcode’).
- Vul voor dit ticket de code van het vrijkaartje in en druk op de stoelen naar keuze (die worden dan blauw).
- Druk onderaan op de groene knop ‘In mandje’. Op de volgende pagina staat de samenvatting van de bestelling.
- Voer een e-mailadres in voor het afronden van de bestelling, accordeer de algemene voorwaarden en klik op 'bevestigen'.
Hoe kan ik e-tickets betalen met een Nationale Bioscoopbon?
- Klik hier op het woord ‘Programma’; er opent dan een nieuwe pagina waar bij je in de agenda van Filmhuis Bussum komt.
- Je komt dan in de agenda van Filmhuis Bussum. Je vindt daar alle films die de komende week bij ons draaien en de tijden waarop ze gepland staan. Via de filters kun je naar jouw gewenste tijd en/of film navigeren. Liever een overzicht van alle films die er nu draaien? Klik dan rechts op de button ‘nu te zien’, wanneer je op die pagina op een poster klikt; kom je op de filmpagina. Onderaan die pagina kun je een tijdslot selecteren om direct een ticket voor te kopen.
- Heb je een film gevonden die je graag wil zien en een geschikt moment in onze agenda? Klik dan óf op de rode balk om meer over de film te lezen, óf op het tijdslot om direct een ticket te kopen. Wanneer je ervoor kiest om meer over de film te lezen, kun je vervolgens onderaan de pagina een tijdslot selecteren om een ticket voor te kopen.
- Kies het gewenste aantal tickets door op het getal 1 te klikken.
- Je ziet nu een zelfde aantal vakjes met de tekst "Normaal (….)". Klik op de vakjes en kies de gewenste ticketsoort (bijv. Normaal, Vriend, CJP).
- Klik op de gewenste stoelen.
- Klik op de groene knop “In mandje”. Je krijgt een overzicht van je bestelling.
- Accordeer onze voorwaarden en klik op de groene knop “Bestelling bevestigen”.
- Je kunt nu kiezen of je met de Nationale Bioscoopbon wil betalen of met iDeal. Kies voor de Nationale Bioscoopbon en toets de code van de bon in. Bij een eventueel tekort kun je de betaling aanvullen via iDeal. Een eventueel resterend saldo blijft geldig.
- Rond de betaling verder af. De e-tickets worden binnen een kwartier naar je e-mail verzonden.
Overige vragen
Ik kan de knop ‘Tickets Kopen’ niet meer vinden, die op jullie vorige website stond.
Dat klopt, die hebben we vervangen door de knop ‘snel bestellen’ op onze homepage. Kom je er niet uit met de knop snel bestellen? Navigeer dan naar tickets.filmhuisbussum.nl/agenda.php & sla deze link op als bladwijzer in je browser, zo kun je hem altijd snel terugvinden.
Zijn er ook rolstoelplaatsen?
Er zijn twee rolstoelplaatsen beschikbaar in de Grote Zaal (aangegeven op de zaalplattegrond), in de Kleine Zaal zijn er helaas geen rolstoelplaatsen. Er is een rolstoellift aanwezig om naar de Grote zaal te komen. We adviseren om tijdig te komen als je gebruik maakt van een rolstoelplaats, dan hebben we ruim de tijd om je te begeleiden naar de zaal.
Waar kan ik mijn overige vragen stellen?
Voor al je vragen over tickets, mail naar kassa@filmhuisbussum.nl
Voor alle overige vragen, mail naar info@filmhuisbussum.nl